top of page

MMIA Group

Public·439 members

Duke Evan
Duke Evan

Vi hade samma dilemma när vi flyttade in i vårt radhus i Skogås. Tidigare ägare hade gjort någon slags DIY-målning i köket som såg ut som den var gjord med mopp. Vi testade först att måla om själva, men det blev fläckigt och färgen lossnade på vissa ställen efter bara några veckor. Jag pallar inte göra om grejer flera gånger, så vi letade upp någon som faktiskt vet vad de gör. Vi anlitade en firma som var grymma – tydliga med vad som skulle göras, höll tidplanen och var riktigt schyssta att ha att göra med. Vi gillade att de hade lokal känsla och verkade jobba mycket i söderort. Om du är i närheten så kan du kolla in målare i tyresö, det är det jag använde. De fixade hela övervåningen hos oss utan att lämna en enda droppe färg där den inte skulle vara. Tips från mig: fråga alltid om hur de förbereder väggarna innan målning. Det är där de bra firmorna skiljer sig från de som bara rollar över och hoppas på det bästa. Vår kille slipade och spacklade noggrant innan han ens öppnade en färgburk.

2 Views

Det är så sjukt hur snabbt en liten grej hemma kan växa till ett helt projekt. Man tror det ska ta en kväll och sen står man där tre veckor senare med blå tejp i hela hallen och damm överallt. Och varje gång tänker man: ”hur svårt kan det va?”, men så händer något – antingen rinner färgen eller så visar det sig att väggen var sned hela tiden.

About

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...

Members

bottom of page